Tento model má ešte veľmi krátku históriu. Prvá generácia sa začala vyrábať v roku 2008. Aktuálne na jar 2017 uzrela svetlo sveta druhá generácia Insignie. Predchodcom je model Vectra. Opel Insignia patrí do segmentu D, teda veľké rodinné auto. Vyrábala sa vo variantoch 5 dverový hatchback, 4 dverový sedan a 5 dverové kombi s označením Sports Tourer. Insignia bol prvý Opel, v ktorom debutovali rôzne nové a vylepšené bezpečnostné prvky. Vylepšené adaptívne predné svetlomety (bixenónové) s variabilnou distribúciou svetelného lúča (šírka, smer a dosah). Systém Opel Eye, ktorý používa kameru na vrchu predného skla na monitorovanie oblasti pred autom. Tento systém sleduje dopravné značenie na ceste a dopravné značky. Vďaka tomu má napríklad funkciu varovania pred opustením jazdného pruhu. Insignia bola prvým serióvým autom s viacfunkčnou prednou kamerou so schopnosťou rozpoznávať dopravné značky.
OPC – športová verzia Insignia OPC bola predstavená v roku 2009. Poháňaná je 2,8 litrovým turbomotorom V6 s výkonom 325 koní a krútiacim momentom 425Nm. Prevodovku má 6 stupňovú manuálnu aj automatickú a aktívny pohon všetkých kolies. Kvôli zníženiu tzv. torque steer má vylepšené predné zavesenie nazývané HiPerStrut. Ďalej má štandarne elektronický samosvorný diferenciál na zadnej náprave a adaptívny podvozok FlexRide s 3 nastaveniami (OPC, Sport, and Normal).
V roku 2013 prešla Insignia veľkým faceliftom. Zmeny boli v exteriéri, interiéri, nové motory a nové bezpečnostné technológie.
Druhá generácia sa začala vyrábať 21.3.2017 a je to skutočne vlajková loď ako sa patrí. Charakterizuje ju nová architektúra, dlhší rázvor a príťažlivý dizajn inširovaný konceptom Opel Monza z roku 2013. Celkovo má nová generácia až o 175 kilogramov menej oproti predchádzajúcemu modelu (kombi Sports Tourer až o 200 kilogramov menej). Novinkou na európskych trhoch je celohliníkový motor 1.5 Turbo, ktorý je priamym príbuzným trojvalcového litrového motora známeho z menších modelov Opel Adam, Opel Corsa a Opel Astra. Nová Insignia je výnimočná aj riešením zadnej nápravy. Namiesto doteraz používaného Haldexu využíva dve elektronicky ovládané multilamelové spojky. Nahrádzajú klasický diferenciál zadnej nápravy a umožňujú aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá, teda funkciu torque vectoring – čo je unikátny prvok v strednej triede. A to len jedna z viacerých inovácii, ktoré toto auto ponúka. Ak hľadáte auto z tohto segmentu, neváhajte novú Insigniu vyskúšať.