Podvedomie za vás vykonáva určité činnosti, ktoré môžu byť začiatkom skazy vášho vozidla. Pri šoférovaní nevedomky robíte chyby vedúce k návšteve servisu. A tá veľmi často končí stratou nemalej sumy peňazí. Skúste sa vyhnúť najčastejším chybám vodičov a ochráňte svoj automobil.
Moje auto nič nevydrží
Tento výrok si povie šofér, ktorého zimné i letné pneumatiky rýchle strácajú tvar i dezén, neustále vymieňa brzdové platničky alebo mu v motory stále niečo klepoce. Za týmito nepríjemnosťami môže byť viacero príčin. V prvom rade by ste svojmu vozidlu mali dopriať kvalitné jedlo, ktoré si doprajete aj vy. Znamená to tankovanie kvalitného benzínu na overených čerpacích staniciach. Príliš lacné palivo by vo vás malo vyvolať podozrenie. Ušetrené peniaze môžu v budúcnosti znamenať poškodené čerpadlo alebo vstrekovače. V prípade, že chcete na benzíne ušetriť, investujte do pneumatík s nízkym valivým odporom. Označenie pneumatík vám uľahčí ich výber.
Šetrite svoje pneumatiky
Kúpa pneumatík vie byť značnou investíciou, ktorej sa nedá vyhnúť z hľadiska bezpečnosti i predpisov. Najčastejšou chybou, ktorá ich ničí, je nesprávny tlak a zlé nastavenie geometrie. Nízky tlak v pneumatikách poškodzuje bočnice a navyše vám hrozí nehoda z dôvodu dlhšej brzdnej dráhy. Pri výmene pneumatík si dajte nastaviť geometriu. Tá zabráni nerovnomernému opotrebeniu dezénu. Nájdite si čas na umytie celého auta a nezabúdajte ani na pneumatiky. Usadená špina vedie ku korózii kapoty a ničia sa oceľové či hliníkové disky. Pod nánosom bahna nemusíte vidieť na gumách drobné kamienky a črepiny vedúce k defektu. Používajte aj ochranné prípravky a lesky predlžujúce životnosť pneumatík.
Zvyky, ktoré vedú k návšteve servisu
Pri jazde sa hlavne dieselové motory poškodzujú pri nerovnomernom zaťažení, ktoré vyžaduje častejšie čistenie motora. Nesprávne brzdenie je smrťou pre brzdové kotúče. Najlepší spôsob je krátke a silné brzdenie bez dlhého tlaku na brzdu. Pri odstavení auta po dlhej ceste motoristi často vypnú ihneď motor, ktorý sa týmto spôsobom nemôže prirodzene ochladiť. Dajte mu čas a nechajte ho chvíľu bežať naprázdno. Naopak pri rozjazde sa musí motor dobre zahriať a premazať. Plynulý rozjazd počas zimných mesiacov by mal byť samozrejmosťou. Aj parkovanie môže byť vedou. Hlavne v prípade, že bývate na kopci. Pri parkovaní v šikmom teréne vždy zatiahnite ručnú brzdu. Vďaka tomu ochránite prevodovku.