Ktoré časti automobilu sa kazia najrýchlejšie

Ktoré časti automobilu sa kazia najrýchlejšie

Možno si myslíte, že kúpou úplne nového auta ste sebe a svojej rodine zabezpečili bezstarostnú jazdu na niekoľko rokov dopredu. Veľkú úlohu pri kúpe vozidla zohráva šťastie. Nikdy neviete, čo sa skrýva vo vnútri automobilu. Niektoré automobily majú výrobné chyby, ktoré sa prejavia po prvých najazdených kilometroch.

Jeden automobil na celý život

Je len zbožným prianím všetkých motoristov, aby im vozidlo vydržalo celý život. Zaujímavé je, že niekedy práve drahé modely odídu na večné časy rýchlejšie ako autá samochody. Pripravení by ste mali byť na všetko. Tak ako musíte vymieňať každých niekoľko rokov pneumatiky,  bez ohľadu na to, či ide o najdrahšie alebo najlacnejšie pneumatiky, tak budete musieť po čase vymeniť aj váš automobil. Test pneumatík dokázal, že kúpa nových pneumatík je nutná po približne 5 rokoch. Samozrejme, že tento údaj závisí od vášho spôsobu jazdy, od toho ako sa o pneumatiky staráte a ako často meriate správny tlak v pneumatikách alebo či máte vo vozidle zabudovaný snímač tlaku pneumatík. Ako je to však so samotným vozidlom? To je ťažké odhadnúť. Investície do opráv vás pri niektorých značkách bude čakať už po pár rokoch jazdy, a to aj pri SUV alebo offroad vozidlách.

Prvé odchádzajú prevodovky a elektroinštalácia

Prevodovku je potrebné vymeniť po 12 rokov u približne 8,4 % vozidiel.  V tesnom závese za prevodovkou je elektroinštalácia s necelými 8,2 % porúch a tretiu priečku získala spojka s 7,8 %. S týmito opravami môžete rátať i vtedy, keď najazdíte viac ako 190 tisíc kilometrov.

Ďalšie poruchy a značky vozidiel

Možno vás bude zaujímať aj štatistika toho, ktoré značky vozidiel sú uvedenými poruchami najviac postihnuté. Pri prevodovke je jasným víťazom Opel Astra. Elektroinštaláciu si dajte skontrolovať, ak vlastníte vozidlo značky BMW rady 3. So spojkou sa bude musieť pohrať automechanik v prípade, že ste hrdým majiteľom už spomínaného Opela Astra. Pozrime sa spoločne aj na ďalšie priečky poruchovosti súčiastok vozidiel. Za spojkou získali štvrté miesto turbodúchadlá, ktoré bolo potrebné vymeniť do 12 rokov u 4,7 % vozidiel (prvé miesto získal Ford Focus). Bez perfektne fungujúcich bŕzd by si sadol za volant len kamikadze. Ak jazdíte na vozidle značky Volkswagen Passat, dajte si radšej skontrolovať brzdový systém. Ten robí u uvedenej značky problém v 4,7 %. Rozpočet vám dokáže poriadne zdevastovať výmena alternátora. Výmena vám hrozí v 4,3 % u vozidla značky Opel Astra. Samozrejme, že tieto štatistiky, ktoré vypracovala britská poisťovňa  Warrantywise, sú naozaj len orientačné a každý automobil vie príjemne i nepríjemne prekvapiť.