Už v autoškole sa učíme, ako vymeniť pneumatiku, keď dostaneme defekt. Ten obvykle príde podľa neomylne fungujúcich zákonov schválnosti v tú najmenej vhodnú chvíľu, napríklad v nedeľu popoludní alebo keď sa niekde práve ponáhľate. Existuje ale riešenie, ako sa takejto nepríjemnosti vyhnúť. Toto riešenie sa volá RunFlat pneumatiky.
RunFlat pneumatiky, niekdy tiež nazývané ako dojazdové, môžu pokračovať v jazde aj pri defekte či strate tlaku vzduchu. Princíp týchto pneumatík je založený na spevnených bočniciach, ktoré sú na rozdiel od obyčajných pneumatík vystužené tak, aby uniesli pri strate tlaku váhu auta a bolo možné na nich najazdiť ešte niekoľko desiatok až stoviek kilometrov.
Prvý patent na takúto pneumatiku bol zapísaný už na konci 19. storočia. V 70. rokoch 20. storočia túto myšlienku znovu oživil americký Goodyear, ale sériovo vyrábať začal tieto odolné pneumatiky ten istý výrobca až na začiatku nového tisícročia.
Ak keď RunFlat pneumatiky sú drahšie a nákladnejšie na prevádzku, používa ich veľa automobiliek. Medzi najpredávanejšie patria RunFlat pneumatiky od Goodyearu. V originálnej výbave ich dáva do svojich vozidiel napríklad BMW, ale aj celý rad ďalších automobilek.
V prípade, že máte na svojom vozidle dojazdové pneumatiky, nie je treba rezervné koleso ani sada na opravu pneumatík, je ale nevyhnutné, aby bolo auto vybavené systémom kontroly tlaku. Ten vodiča upozorní na akúkoľvek zmenu tlaku v pneumatike, pretože defektu by si inak nemusel ani všimnúť.
S poškodenou RunFlat pneumatikou sa dá najazdiť najmenej 80 km, takže sa vyhnete nebezpečnej výmene defektu pneumatiky niekde na frekventovanej ceste, kde okolo vás sviští jedno auto za druhým. Vďaka vystuženým bočniciam sú tieto pneumatiky tvrdšie a jazda je menej komfortná ako s bežnými pneumatikami, ale aj tu sa situácia každý rok zlepšuje. Aj napriek vyšším nákladom v porovnaní s tradičným obutím môžu svojim majiteľom ušetriť veľa starostí.