Emisie áut so spaľovacími motormi sú vážna téma. Vďaka afére Dieselgate sa o nej začalo hovoriť ešte viac. Išlo o emisný škandál automobilky Volkswagen, ktorý vypukol v roku 2015. Americká agentúra pre životné prostredie zverejnila informáciu o tom, že automobilka Volkswagen vybavila svoja autá s naftovými motormi TDI softwarom, ktorý znižuje množstvo vznikajúcich oxidov dusíka počas laboratórnych testov výfukových plynov, aby autá splnili zákonom stanovený limit. Toto viedlo k veľkému vyšetrovaniu, ktoré sa dotklo aj ďalších výrobcov áut.
Automobilka Opel sa k téme emisií a spotrebe paliva stavia zodpovedne. Od apríla 2016 Opel pri svojich modeloch, počínajúc modelovým radom nového Opelu Astra, uvádza okrem oficiálnych údajov o spotrebe paliva a emisiách CO2 aj údaje podľa novej metodiky WLTP. Táto metodika je široko akceptovaná v rámci automobilového priemyslu a bola vyvinutá v záujme uvádzania realistickejších hodnôt spotreby paliva, približujúcich sa praktickým skúsenostiam zákazníkov. Dnes je totiž bežné, že uvádzaná spotreba auta sa líši od reálnej spotreby v priemere o 1,5 až 2 litre na 100km. Svojim spôsobom je to podvod na zákazníkoch, najmä pri modeloch, pri ktorých sa spotreba paliva používa aj ako predajný argument.
Podľa plánov Európskej únie bude aktuálny “Nový európsky jazdný cyklus” (New European Driving Cycle –NEDC) od začiatku roka 2017 nahradený modernejším štandardom “Celosvetovo harmonizovanou testovacou metodikou pre ľahké vozidlá” (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure – WLTP). Tento test uskutočňovaný v laboratórnych podmienkach je založený na predpísanej metodike, ktorá lepšie zohľadňuje spotrebu paliva a emisie CO2 v reálnej premávke. Nový testovací cyklus WLTP je dôležitý pre dosahovanie štandardizovaných, reprodukovateľných a porovnateľných výsledkov. Bude tak reálnejšie aj porovnávanie spotreby áut, čo je dôležitý rozhodovací faktor pri kúpe auta.
V oblasti emisií NOx Opel koná už teraz. Automobilka začala pracovať na zvýšení efektívnosti systémov na dodatočnú úpravu výfukových plynov naftových motorov podľa normy Euro 6, ktoré využívajú technológiu selektívnej katalytickej redukcie SCR. Tieto vylepšenia sú zamerané na splnenie budúcich noriem RDE. RDE je emisný štandard pre reálnu premávku, ktorý dopĺňa aktuálne testovacie metódy meraním emisií automobilu priamo v premávke na ceste. Celé toto úsilie smeruje k tomu, aby sa nestalo, že si zákazník kúpi auto a zistí že má o 30% vyššiu spotrebu a emisie než bolo “sľubované” na papieri.
Práce na vylepšení naftových motorov podľa normy Euro 6 so systémom SCR sa už začali a ich implementácia do produktov sa očakáva od leta 2016. Táto aktivita bude zahŕňať aj dobrovoľnú možnosť bezplatnej modifikácie pre 43 000 vozidiel, ktoré už jazdia po európskych cestách (Opel Zafira Tourer, Opel Insignia a Opel Cascada). Tieto vozidlá dostanú novú kalibráciu systému na úpravu výfukových plynov, keď bude k dispozícii.