Som podnikateľ z Košíc a chcel by som sa s vami podeliť o niekoľko dojmov súvisiacich s certifikátom “Dôveryhodná firma”, ktorý vlastním mesiac. Nižšie uvádzam hlavné pozitíva a negatíva tohto certifikátu.
+ Prestíž
Nebudem zakrývať, že pridelenie certifikátu od Centra výskumu názorov zákazníkov prináša firme veľkú prestíž a má vplyv na názory zákazníkov o spoločnosti. Ja osobne, po umiestnení certifikátu na stene svojej kancelárie, som počul od mnohých zákazníkov veľmi kladné ohlasy. Jeden mi dokonca povedal: Vaša firma je nielen dôveryhodná, ale tiež hodná odporúčania!
– Www stránky
Podľa mňa na internetových stránkach CVNZ chýba detailný popis postupu pri udeľovaní certifikátu, aj keď telefonicky som tieto informácie nakoniec získal spoločne s návodom “krok za krokom.” Je pravda, že na mnohých iných stránkach na internete je možné nájsť veľké množstvo informácii o certifikáte “Dôveryhodná firma”, no na stránkach samotného CVNZ je týchto informácií poskromne. Dúfam, že toto sa v blízkej budúcnosti zlepší.
+ Rýchlosť udeľovania certifikátu
Keby všetci pracovali takto rýchlo a schopne ako CVNZ, na svete by bolo krásne …
– Vizitka firmy
Aj keď CVNZ zakaždým po udelení certifikátu uvádza na svojich internetových stránkach vizitku firmy, nie je jednoduché sa na ňu dostať z hlavnej stránky www.doveryhodnafirma.eu. Čo je pozitívne v tomto bode, je vcelku dobré umiestnenie vizitky spoločnosti v prehliadači Google, kde sa táto vizitka objavuje oveľa vyššie než v prehľade firiem.
+ Detailné preverovanie
CVNZ sa môže pochváliť veľmi dobrým bezplatným preverovaním dôvery zákazníkov k nejakej značke. Metóda previerky spočíva vo výpočte tzv. koeficientu názorov. Požívajú pritom veľmi sofistikovaný autorský softvér CVNZ podľa špeciálneho algoritmu. Nikto iný u nás nie je schopný preverovať firmy touto metódou. Môže mať túto informáciu klient, ak to má vzbudiť dojem, že to písal klient tak to nie je dôveryhodné
– Kuriérska služba
V mojom prípade kuriérska služba dodala balík s certifikátom o jeden deň neskôr ako sľúbila. Musím ale uznať, že toto už CVNZ nemohla ovplyvniť.
+ Cena
Cenová dostupnosť je asi najväčším pozitívom certifikátu. Konečne je na Slovensku osvedčenie kvality, ktoré nie je iba o peniazoch. Vo chvíli, keď iné certifikáty určené pre malé firmy stoja rádovo stovky eur, certifikát “Dôveryhodná firma” stojí spolu 63,80 €.
Na záver si myslím, že zo všetkých dostupných osvedčení a certifikátov na trhu má certifikát “Dôveryhodná firma” najlepší pomer cena a kvalita. Osvedčenie je dôveryhodné, podporené je veľmi pokrokovým spôsobom overovania vykonávaným rýchlo a pohotovo. Samozrejme, že sa nájdu aj nejaké nedostatky, o ktorých som písal pred chvíľu. Tieto nedostatky nie sú závažné a nemajú vplyv na moju konečnú známku. Ak ste teda dôveryhodná firma, môžem vám odporučiť, aby ste sa tiež uchádzali o tento certifikát.