Honda končí v Európe s modelom Accord

Japonská automobilka Honda ukončí v Európe predaj sedanu strednej triedy Accord, pretože nedokáže čeliť konkurencii nemeckých značiek. „Končíme s Accordom a už sa do segmentu nevrátime,“ povedal Leon Brannan, šéf automobilovej divízie v Británii. Japonská značka sa trápila s predajom modelu Accord v segmente, v ktorom aj najpopulárnejšie masové modely ako Volkswagen Passat alebo Ford Modeo prehrávajú s konkurentmi prémiových značiek (BMW rady 3 a Mercedes triedy C). Brannan ešte poznamenal, že segmentom stredne veľkých sedanov dominujú nemecké prémiové značky a náklady potrebné na konkurovanie sú neuveriteľné.

honda_accord_1977

Honda Accord bola v Európe od roku 1977

Honda predávala v Európe model Accord od roku 1977 a s jeho výrobou v továrni v Swindone (Anglicko) začali v roku 1992. Model sa stal atraktívnym pre kupcov z dôvodu spoľahlivosti a cenovo dostupných technológii. Prelom nastal, keď japonská automobilka presunula v roku 2000 výrobu z Anglicka do Japonska a prestala tak byť schopná poskytovať zľavy konkurenčné európskym výrobcom. Posilnenie japonského Yenu oproti lokálnym menám tiež prispelo k zvýšeniu predajnej ceny Accordu.

19-percentný pád v minulom roku

Predaj Accordu v Európe sa prepadol v minulom roku o 19% a spadol na 3 453 predaných kusov. Celkový predaj Hondy poklesol o 5% na 133 268 predaných vozidiel v roku 2014, čo tvorí 1% trhového podielu. Vedenie Hondy ale očakáva nárast predaja v roku 2015, ktorý by mal naštartovať nový subkompaktný crossover model HR-V, ktorý do Európy dorazí na jar. Honda osviežila aj svoj najpredávanejší model v Európe, kompaktné SUV CR-V.

Dôležitejší americký trh

Pre Hondu, tak ako pre väčšinu japonský automobiliek s výnimkou Toyoty, je zásobovanie Európy automobilmi len minoritnou záležitosťou a sústredia sa prevažne na trh v USA. Minulý rok Honda v USA zaznamenala percentný nárast predaja a v roku 2015 očakáva ešte lepšie čísla. Spolieha sa, podobne ako v Európe, na nový model HR-V, pričom čaká, že ich v Amerike predá 70 až 80-tisíc. Týmto modelom chcú osloviť klientov, ktorí v minulosti nemali záujem o túto značku pre chýbajúcu ponuku v segmente „entry-level“ SUV. Predajcovia Hondy očakávajú, že s modelom HR-V získa značka kľúčový komponent v tomto segmente. Prvých 12 mesiacov bude kľúčovým obdobím pre nový model. Veľké ale starnúce SUV s názvom Pilot, považované aj za slabšiu stránku ponuky Hondy, stráca v predaji na Jeep Cherokee. Toto leto ho ale čaká redizajn, do ktorého Honda tiež vkladá nádeje, zatiaľ však odhalila len bočný profil nového vozidla. V minulom roku Pilot zaznamenal 14-percentný pokles predaja na americkom trhu. Zvyšovať predaj na americkom trhu pomáha aj športová divízia Hondy s názvom Acura, ktorej modely sú na tomto trhu veľmi populárne.

Honda neopúšťa segment sedanov

Aj napriek nepriaznivým číslam v Európe, bestsellerom značky, hlavne na ázijských trhoch, je malý sedan Honda Civic, ktorého redizajn sa tiež čaká v lete roku 2015 a značka očakáva zvýšenie predaja aj v tomto segmente. V Európe sa takmer výlučne predáva Civic vo verzii hatchback a najvýraznejší predaj zaznamenal po ôsmej facelifotvej generácii známej aj ako UFO.

Zdroj: europe.autonews.com

FOTO: favcars.com, honda.sk

Pridaj komentár